„Fałszywy telefon - zagrożone oszczędności” - to projekt skierowany do seniorów, jako tej grupy, która jest najbardziej narażona na skutki oszustw m.in. „na wnuczka”, „na policjanta” czy „na wypadek”.
Od lutego do końca roku, dwa razy w miesiącu, policjanci będą pełnić telefoniczne dyżury. Funkcjonariusze udzielą porad tym, którzy zetknęli się z problemem oszustwa na tak zwaną „legendę”.
W ramach Dni Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem, w dniach 21 i 22 lutego 2022 roku, w godz. od 6.00 do 18.00, pod numerem telefonu 510 997 031, funkcjonariusze Wydziału Kryminalnego Komendy Wojewódzkiej Policji w Rzeszowie będą udzielać porad. W szczególności osobom starszym, które padły ofiarą oszustw na tzw. legendę np. „na wnuczka/policjanta czy na wypadek” lub chcących dowiedzieć się, jak nie dać się oszukać, jak reagować w przypadku próby oszustwa, ale przede wszystkim, gdzie szukać pomocy w takiej sytuacji.
Realizacja przedsięwzięcia zaplanowana jest od lutego do grudnia 2022 roku, w ramach projektu „Fałszywy telefon - zagrożone oszczędności”. Oprócz komendy wojewódzkiej z Rzeszowa, także partnerzy projektu - komendy wojewódzkie z Olsztyna, Białegostoku, Lublina i Gorzowa Wielkopolskiego – będą udzielać takich porad. We wszystkich tych jednostkach zostaną uruchomione telefony komórkowe do kontaktu z ofiarami przestępstw metodą „na wnuczka/policjanta czy na wypadek”.
Dyżury będą odbywać się cyklicznie, dwa razy w miesiącu.
Przedsięwzięcie realizowane jest w ramach projektu pn. „Fałszywy telefon – zagrożone oszczędności”, nr PL/2020/PR/0110, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Programu Krajowego Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
Portal miastojaslo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Zastrzegamy sobie prawo do usuwania i redagowania komentarzy, które są niezwiązane z tematem, zawierają wulgaryzmy, reklamy czy też treści obrażające inne osoby. Użytkowniku ponosisz odpowiedzialność za treść swoich komentarzy zgodnie z Polskim Prawem oraz normami obyczajowymi.
Zgłoszenie