Urząd Regulacji Energetyki rejestruje coraz więcej osób oszukanych przez nieuczciwych akwizytorów, oferujących zmianę dostawcy energii elektrycznej.
Podsuwane klientom do podpisu umowy, wielokrotnie mają ukryte wysokie kary za zerwanie umowy, opłaty za wystawienie faktury czy usługi, z których klient wcale nie chce i nie musi korzystać. Należy pamiętać, że klient ma 10 dni na odstąpienie od umowy, jeśli została ona zawarta poza siedzibą firmy energetycznej. Do urzędu docierają na specjalną infolinię sygnały, które wskazują na znaczny wzrost ofiar oszustów. Ludzie naciągani są przez nieuczciwych akwizytorów w różny sposób, oferując niższą cenę prądu każą płacić duże pieniądze za wystawienie faktury czy telefoniczne przypomnienie o terminie zapłaty, do podstawowego rachunku dołączane są faktury za doradztwo przy zmianie dostawcy energii, sprzedawane są przy okazji ubezpieczenia medyczne czy majątkowe jako obowiązkowe.
Mimo, iż znaczące efekty ma przynieść współpraca URE i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, to najistotniejsza jest ostrożność samych klientów. Ważne by klient dokładnie przeczytał umowę, zanim ją podpisze, przede wszystkim tekst pisany drobnym druczkiem, gdyż może zawierać istotne informacje. W przypadku podpisania umowy poza siedzibą firmy klient może odstąpić od umowy. Istotne by umowa w swej treści zawierała zasady i termin jej wypowiedzenia.
Anna Dziura
Portal miastojaslo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Zastrzegamy sobie prawo do usuwania i redagowania komentarzy, które są niezwiązane z tematem, zawierają wulgaryzmy, reklamy czy też treści obrażające inne osoby. Użytkowniku ponosisz odpowiedzialność za treść swoich komentarzy zgodnie z Polskim Prawem oraz normami obyczajowymi.
Zgłoszenie